به گزارش روابطعمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قم، علی احمدی جبلی، رئیس توسعه اداره ایمنی راههای این اداره کل از عملیاتیشدن طرح خطکشی نهایی آزادراه قم - کاشان خبر داد.
وی ضمن اعلام خبر فوق افزود: آزادراه قم - کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی از محورهای اصلی - شریانی کشور است که نقش مهمی در اتصال نواحی مرکزی و جنوبی کشور با سایر مناطق دارد.
احمدی جبلی در ادامه به ترافیک ترکیبی و غالباً نیمهسنگین این آزادراه اشاره کرد و گفت: آزادراه قم - کاشان در زمره معدود آزادراههای کشور است که از ترافیک خودروهای نیمهسنگین حمل کالا برخوردار است.
وی اضافه کرد: باتوجهبه ترافیک چشمگیر و عبور خودروهای نیمهسنگین حمل بار از این آزادراه ترانزیتی، صیانت و ارتقا ایمنی آن با اولویتی دوچندان در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قم در ادامه به طرح بهسازی این آزادراه که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده پرداخت و توضیح داد: نظر به اجراییشدن روکش نهایی آسفالت در این آزادراه، طرح خطکشی نهایی آن در قالب خطوط سردوگرم عملیاتی شده است.
علی احمدی جبلی با یادآوری این مهم که طرح خطکشی در ۸ باند رفتوبرگشت آزادراه قم - کاشان اجرا میشود تصریح کرد: درمجموع طول خطوط اجرایی ۸۰۰ کیلومتر است که ۴۰۰ کیلومتر از آن بهصورت گرم و ۴۰۰ کیلومتر هم به طور افشانه خط سرد اجرا میشود.
وی میزان اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: تمامی اعتبار این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حملونقل جادهای تأمین شده است.
احمدی جبلی در خصوص بازه زمانی تکمیل طرح خطکشی آزادراه قم - کاشان گفت: با عنایت به در پیش بودن ایام بارشی سال، تلاش جمعی عوامل اجرایی بر آن است که فاز اول این طرح تا پایان آذرماه امسال اجرا و تکمیل شود.
وی در خاتمه تأکید کرد: از عوامل اصلی در ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنها بهویژه در ساعات اولیه بعد از اجرا است، لذا از کاربران محترم درخواست میشود ضمن رعایت قوانین راهنماییورانندگی، تعامل و همکاری لازم با مجریان پروژه را لحاظ کنند.
گفتنی است از سال ۱۴۰۳ مسئولیت نگهداری آزادراه قم - کاشان، از بخش خصوصی، منفک و به اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قم واگذار شده است.